Dieta

Jeść zdrowo i smacznie, czyli dieta indywidualna

Wygląd i figura w dużej mierze zależą od naszego odżywiania. Już dawno temu było bowiem znane powiedzenie: „jesteś tym, co jesz”. Obserwując współczesny świat, łatwo zauważyć, iż w zakresie żywienia jest on zdominowany przez tłuszcze, fast foody, chipsy, batony oraz inne tuczące i negatywnie wpływające na nasz organizm specyfiki. Warto więc być „kimś lepszym”!

W naszej codziennej pracy nad szczupłą, smukłą i piękną sylwetką bardzo ważna jest dieta - zbilansowana, zróżnicowana i zgodna z tzw. piramidą żywienia. Bardzo istotne, aby dieta była dobierana indywidualnie – w zależności od naszych preferencji kulinarnych, rytmu dnia, trybu życia, płci, wieku i aktywności fizycznej itp.

Dietę odchudzającą należy prowadzić tak, aby utrata wagi nastąpiła w wyniku spalania tłuszczów, a nie odwodnienia organizmu, utraty masy mięśniowej lub spalania innych substancji zapasowych ważnych dla organizmu. W dążeniu do idealnej sylwetki niezbędne jest przestrzeganie podstawowych zasad racjonalnego odżywiania. Są to:

  1. Właściwy procentowy rozkład białek, tłuszczów i węglowodanów,
  2. Procentowe rozłożenie kaloryczności posiłków w ciągu dnia (stosuj zasadę: „jeść częściej i mniej; niż raz, a dużo”),
  3. Ilość dostarczanej energii nie może przekraczać ilości energii wydatkowanej w ciągu doby,
  4. Zachowanie rozmaitości produktów (zgodnie z tzw. piramidą żywienia), aby dostarczyć dostateczną ilość witamin, składników mineralnych i substancji błonnikowych,
  5. Odpowiednia ilość płynów.

Dbanie o szczupłą sylwetkę nie musi zatem kojarzyć się wyłącznie z drastycznymi wyrzeczeniami. Możemy jeść wiele pysznych potraw, ale z umiarem, zachowując odpowiednie proporcje.

Ustalanie indywidualnej diety powinno przebiegać pod okiem specjalisty, gdyż odchudzanie „na własną rękę” może wywołać niepożądane skutki, np. anemia, anoreksja, efekt „jo-jo”.


OdkrywcaFalubaz StudioUrodyAleksa